All about my BEDSA 17/18 Family!

Hi alls!

I have crazily numbers of drafts in my laptop but I am just too lazy to update hehe. Wait lah eh. The perhentian draft, the orkedmelur draft, the recipes draft huhuhuhu

so actually today i've got quite some time to do some blogging (acewah) so I decided to share a bit  about BEDSA 17/18 since last week was our last week together :(

WHY DID I JOIN BEDSA 17/18?
Entahla nyah. aku pun taktau awat aku pi join. Well actually aku mmg dah jadi subcomm BEDSA time tenure Kak Marina, tapi aku macam kureng sikit ngan BEDSA time tu sbb partner kerja aku dlm Teachers' League tinggal aku buat kerja sensorang.

Tapi hari last nomination tu Qena whatsapp aku pujuk2 suruh hantar je borang. Aku pun mcm hmmmmmmmm takpelah hantar je lah. Bukannya dapat pun kan hahaha.
Sekali kau, we both won uncontested sebab wakil TESL cukup2 je. Harem betul Qena ni. Dah tak pasal2 aku kena jadi board BEDSA.

Aku balik bilik tu terus emo jap pikir cemana lah nak survive. Aku pernah pegang GCC je time CFS (tu pun susah namatey nak move on) inikan pulak pegang Kuliyyah Based Society, mcm besar sangat untuk aku yang kerdil ini huaaaa. Tapi takpelah aku positifkan je diri that I'm going to do well.

Aku sesungguhnya sangatlah faham nature orang bersociety akan tersangatlah busy, and ada kemungkinan pencapaian akademik aku akan terganggu. Itu jadi main concern aku, sbb aku nak maintain jadi best student dalam batch (TAKNAK KALAH NGAN AIMAN OR OME) 

Aku tanya Ma, Ma kata takpelah try je lah slow2. Bila lagi kan nak belajar? So dengan sipi-sipi je keikhlasan aku pun naik je lah board BEDSA. 

My first encounter dgn semua board lain is time kira undi. Time kira undi ni sumpah lah aku kenal cuma Qena, Kak Ten, Zain, Kak Hajabiha dengan board2 lama je. Yang lain semua muka baru and I was like "diorang ni dari celah mana wujud?????? Kenapa tak pernah nampak langsung choi" Time kira undi ni aku blur2 je sbb TESL tak kena kira undi so aku buat endah tak endah je lah. Time ni aku dah rasa semacam gila sbb system kira undi dia bapak ah complex gila. Aku rasa Kimi kot yang dpt highest vote time ni.

So my next encounter was time Syura. Time syura ni lah baru aku tau nama-nama sekalian manusia ni weh. I was abit awkward dengan everyone sbb tak kenal diorang, muka aku cam menyampah je ngan semorang padahal sebenarnya sis is lonely hahahaa. Pastu Kimi tanya, "Ain ada aim position apa2 ke?" AIN TAKDE GUYS AIN PUN TAK SANGKA DIA AKAN DUDUK KAT KERUSI TU HUHUHHUHUHU. Tapi time tu aku cakap je nak CnE sbb yg tu je biro yg aku pernah join. Tapi belum sempat sis memberi justification, Kak Zaza dgn Naja dah bangun dan dengan bersemangatnya cerita why they want to join CnE. And aku, aku rasa it's best to let them be there. Aku okay je mana-mana biro yg aku dapat. So hasilnya org suggest aku masuk Welfare, menjadi assistant kepada  seorang lelaki bernama  Hamdan Ramli ahahhaahahha

Hamdan pun aku baru kenal time tu hahaha (teruk betul aku ni dulu, semua tak kenal haha). So that's basically how I ended up in Welfare bureau.



WELFARE BUREAU?
Super interesting, super best! 
Awal2 tu sumpah aku ngan Medan tak clear sangat pasal jobscope kitorang, cumanya kami tau yg kami akan jadi pengantara UIA and KOED students. As time passed by, baru lah clear menatang tu. Aku sampai boleh hafal dah semua biasiswa2 yg UIA offer, semua financial assistance bukak bulan berapa, office2 penting kat UIA dgn kat KOED ada berapa ketul and I'm super happy to deliver all those information to all my fellow KOED friends. Aku seronok gila bila orang reach aku tanya " Sis, macam mana ye saya nak apply Zakat Uia?" Aku rasa mcm function sangat time tu. Time Ummatic Assistance bukak pun ramai jugaklah yang reach aku and I'm super happy that they actually know about Ummatic through our Whatsapp viral message. Korang maybe nampak benda ni kecik je, tapi untuk cicerain yg noob benda ni satu achievement yg sangat besar  hehe.

Another one thing is aku discover pasal my sympathy and empathy level. Sejak join Welfare, aku jadi concern gila kalau orang sakit ke injured ke and terbawak-bawak smpai sekarang. Kalau dulu sikit2 je, skrg cam over sikit hahahaha cannot overcome that just yet. 

And of course, super happy sebab aku dpt partner mcm Medang. Medang pace dia kerja sebenarnya berganda-ganda laju dari aku weh. Tiptop lah yang pasti kerja Medan. Selain itu, beliau juga suka bergossip dengan aku hahahahhaha dan dia juga pandai masak and more lah. Aku selesa gila kerja ngan Medang (rasa dejavu mcm time kerja ngan Loq GCC dulu). Thank you Medang banyak bagi tunjuk ajar!

WHAT ELSE CICER?

Ermm apa lagi eh,

1. Networking
Bestnya bila korang join society ni, networking korang jadi luas. Ha tadi dah nampak kan bertapa teruknya networking aku sebelum masuk BEDSA, and Alhamdulillah aku byk gila improve bila join BEDSA. Aku kenal lagi ramai budak KOED sbb byk buat kerja ngan diorang, kenal SRC sbb byk communicate (sem ni pulak SRC Welfare jadi laoshi kelas Mandarin hahha) pastu kenal org kuliyyah lain. Oh and of course lecturer ramai kenal kau, walaupun kau tak kenal pun diorang. Kena jaga perangai sikit, takleh gila2 sangat.

2. Banyak pergi event besar2.
Sebelum ni aku mana pernah excited nak pergi AGM SRC. Tapi lepas dah naik BEDSA, dah faham politik UIA jadi seronok pulak nak pergi AGM SRC, nak tunggu result election and stuffs. 

3. Outspoken element of Cicerain
Dalam BEDSA, kalau ada apa-apa kena cakap je. jangan sorok. In a society, even the slightest misunderstanding can cause a war. Aku belajar express pendapat aku, in which time GCC dulu aku berani sesikit je.

3. Crush sis bertambah secara mendadak
Sebab encounter ramai sangat manusia handsome2, crush sis bertambah secara mendadak lol. Cumanya crush dlm BEDSA je takde sbb akak senior pesan jangan suka org yg satu society. Tapi tu sem lepas lah. Mana tahu sem ni ada abam BEDSA jadi poojaan hati ke hahahahahahahahahhaah

4. My time management
Sesungguhnya time management aku sangat hancus time naik BEDSA hahahah tapi aku tetap cuba yg terbaik utk balancekan assignments, group work, meetings, events, kerja welfare, sukan, family and kdramas. And bulan September and October haritu pulak, aku start @orkedmelur.flowers maka lagi haru biru lah hidupku huhuhu. So sorry pada rerakan yg terkesan dgn kesibukan saya. 

oh yang penting, my CGPA was not affected both two semesters! Alhamdulillah dalam busy2 aku tu, aku still maintain 3.8 ke atas, in which last semester paling manis sbb aku dpt 3.9! 
Aku anggap itulah salah satu cara Allah nak repay segala usaha aku dlm Welfare sebabtu hasil dia tersangatlah manis. Thank you Allah! Korang doakan ain maintain tau guys.


A bit more about my family:

Qena: Paling sayang sebab dia lah sumber kekuatan aku dlm BEDSA. Sumpah takkan boleh survive kalau takde ini sister. Tapi kitorang kuat gaduh sbb selalu berbeza pendapat. And aku pulak, kalau ada benda yg tak dpt nk sembur kat board lain, aku sembur semua kat Qena. Tabahlah ye Saqena. Thank you babe.

KakTen: Sayang jugak yg ni, sbb banyak tunjuk ajar diberi. Kak Ten ajar, tak semua benda perlukan perbalahan and penghujahan. Ada benda kita perlu chill dan bagi peluang. Dah naik SRC pun akak mata kecik sorang ni.

Kak Teah: Dulu nampak Kak Teah mcm jenis preserve, malu-malu nak express. Tapi dah laa-lama kenal nampaklah ketegasan beliau itu. And she's one of the people who introduces me to UIA politics.

Jiha: Suka gossip ngan Jiha pasal crush(es) hahahahaha. And berkesempatan kerja ngan Jiha time Teacher's Day. Sumpah function gila. Laju sangat buat kerja. and garang ahahaha. Tapi Jiha hati tisu

Naja: Bos besar wowkawkaw guys. Tak sangka sis akan kerja dgn bos besar. Naja ni kalau korang tengok dia, rilex gila. Muka maintain je eventhough tgh stress. 

Kak Zaza: suka tengok adik Kak Zaza, Akei sbb cute gila perangai. Kak Zaza ni perangai dia mcm kalut2 sikit tapi comel je hehe.

Mun: Mun org paling lantang bersuara yg pernah aku jumpa. Aku ada byk gila clash of opinion dgn Mun tapi jaranglah aku suarakan depan2 sbb suka tgk cara dia justify opinion dia. Selalu sgt mengomel psl Kimi hahaha cian Mun kiter ni

 Zifa: Zifa tenure ni jadi partner kerja aku. And semua org tau Nazifah ni adik bongsu ang kuat makan hehe. Doakan kitorang kamceng tau sem ni. Ada setahun lagi nak survive kerja S/U. Oh btw Nazifah ni hebat sbb dia byk gila join program besar UIA.

Kak Madi: Kak Madi walaupun jarang wujud kat OR, tapi very helpful especially bab2 kereta heheheh. Haritu kitorang usng berkilo2 telekung naik kereta Kak Madi.

Kak Haja: Dengan Kak Haja takde memori sangat sebab Kak Haja selalu busy kat society luar huhu. Jumpa kadang- kadang je. 

Haiqal: Senpai! Banyak sgt share cerita especially yg related to counselling. Kalau ada soalan atau masalah ramai suka share kat Haiqal. Dulu ingat Haiqal suka Kak Madi tapi rupanya tak, dah ada calon lain dah ehehehhehe. Dan Haiqal lah runner kesayangan kitorang yg takkan membiarkan perut adik2 dia berbunyi di kala habis meeting.

Zain: President kami yg sgt popular. Zain famous sbb pandai jadi deejay and emcee. and maybe sbb handsome dan kemas? Ahahahahaha so happy to work under you Zain. Lembut sgt kalau cakap, jarang nampak Zain marah2. And Zain, dia sangatlah chill, tak kalut.

Amran : all the way from Indonesia, my handsome guy. Handsome and tinggi and sangat pandai berpickup line ye guys. Was quite close to him since April 2018 sbb bro ni injured teruk time KUSEF. Mas ini juga selalu ya puji2 aku smpai aku kembang. Mas katanya mau bawa aku pulang ke Indonesia ya

Memin : my cute guyyyy. Memin selalu sgt kerja part time, smpai accident huhu. Have a good rest abe! Abe min ni geng dgn Amran so suka lah deme sakat sis.

Hilmy: Mi ni baik sangatt tapi dia lah org yg paling suka gelakkan aku dlm BEDSA. Semua benda dia nk sakat aku taguna betul. Sem ni abemi turun jadi warga cyatt pulak huhu (tlg kenenkan aku dgn Airfan tauuuu)

Kimi: ha ni lah abe paling dekat ngan rumah sayaa. Kimi org Baling sekali satu daerah sesama ahhaah so nnti senang lah ye korang nk dtg kenduri kitorang hehehehe eh? AlsoSelain Min, Kimi also is one of senpai bab2 cari duit. Idola bisnes cicerain hahaha

Well I think that's all kot! Hahahaha many more sebenarnya tapi nnti lah sis share hehe


Comments

Popular posts from this blog

UIA offer course TESL? Ye ke ni?

Interview for Biasiswa Perguruan Persekutuan KPM 2018 (IIUM TESL)

ROS at One of Kedah's Top Schools; SMKA Baling